Friday, March 7, 2008

November 17, 2006

Week-end-ul asta am fost la Ierusalim, am fost sa vizitez ceva mai putin cunoscut, incaperile/galeriile de sub orasul vechi unde se afla templul actual, nu sunt accesibile oricui si oricand, dar cineva de aici mi-a facut rost de FreePass timp de 40 minute, acolo este santier arheologic, inca se descopera multe questii, asa ca in pauza lor am vazut fundatiile primului si celui de al doilea templu... Nu prea am avut voie sa fac poze tot timpul... Oricum, a fost pretty interesting. Unele descoperiri recente dezvaluie niste lucruri care sunt controversate: dpv al continuitatii evreilor pe de o parte, si pe de alta parte dpv mituri religioase si evenimentele istorice care de fapt s-au intamplat si le-au inspirat.















A little bit walking through the Jerusalem small streets...





Acesta este locul unde se prespune ca a avut loc cina cea de taina.





La fata locului, lucrurile sunt altfel, nu pot sa exprim cum, oricum, nu m-a facut decat sa ma gandesc mai mult la Frank Herbert si a sa carte Dune. Dupa ce am iesit din catacombe, atmosfera de la Zidul Plangerii m-a facut intens sa ma gandesc la carte.



Cel care mi-a facut promisiunea asta acum cateva saptamani si apoi s-a tinut de cuvant sunandu-ma sa merg ieri, mi-a zis inainte sa intru in Templul vechi: "this may be strong for some people entering here, their feelings are disturbed, they think that it is a strong spiritual place, they become more emotional and so on... if you don't believe in these kind of things it's just OK".
In timp ce mergeam printre coridoare (parea la un moment dat o atmosfera de UnReal - singurul joc care m-a prins sa-l joc acum multi, multi ani) imi spunea: "if some things are not real, well... people need to believe anyways... it's their nature... if a thing does not exist, their need to believe will create that thing. Otherwhise they will feel lost. Unfortunatelly, humans are not seeing what they see, but what they want".