Sunday, October 21, 2012

September 27, 2012

Aproape opt ore cu autobuzul pe autostrada PanAmerican. In ciuda confortului similar cu clasa business din avion, exista o tendinta exagerata in a oferi un confort sporit - asta include si partea de multimedia cu filme de actiune americane dublate in spaniola cu volum la maxim (nu se distribuie casti :P). Pe langa faptul ca erai fotografiat si filmat la inceputul calatoriei dupa o verificare amanuntita a pasaportului si bagajului, o alta masura de siguranta cerea ca pe tot parcursul calatoriei sa se tina perdelele trase. Ei bine, nu am rezistat sa nu ma uit pe geam :D Cumva, mi-a adus aminte de calatoria New Delhi - Agra de acum 4 ani...
Se pare ca e un fel de sport national rasturnarea autocamioanelor si autobuzelor, chiar si pe autostrada.
Si in sfarsit, am ajuns la destinatie :D
De la statia de autobuz am fost tranferat la hotel, aflat cam la jumatate de ora in afara localitatii, literalmente in the middle of nowhere. Dupa ceva timp de mers pe un drum neasfaltat, cu multe gropi, am ajuns la un fel de fortareata cu ziduri inalte de cativa metri, murdare, cârpite binisor, se vedeau pe alocuri si urme de gloante, in varful zidurilor erau manunchiuri groase de sarma ghimpata si fire prin care probabil trecea curent electric. "Llegamos en el hotel", spune zambind soferul, cand am ajuns la o poarta imensa de metal in fata careie stateau doi indivizi cu arme. Pana aici nu prea semana cu descrierea de pe internet. "Hotel? Seguro?" intreb eu mirat. "Si, si, hotel, here!" Dupa ce soferul a vorbit prin statie, mi-am auzit numele, portile se deshid si...

Hotelul-gradina-muzeu se afla pe locul unei proprietati private a unor colonisti spanioli a carei constructie a inceput pe la sfarsitul anilor 1500. Pe la sfarsitul anilor 1600 locul a devenit o manastire, pana in jurul anilor 1980, cand a fost cumparat de o familie instarita si transformat in hotel, a carui holuri sunt de fapt alei intr-o gradina. Proprietarii afirma ca nicuna din cele 72 de camere nu seamana intre ele, iar pe pereti se gasesc picturi originale din epoca coloniala, textile originale din diverse culturi, ceramica veche de 2000 de ani, mumii...